Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Електрическа горивна помпа  (Прочетена 9991 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

08 Октомври, 2011, 11:20:53
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 728
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +2



Електрическата горивна помпа е една от най-важните части в гориво-подаващата система на двигателя. Навлизането на мръсотия от резервоара в тръбите, които засмукват и подават горивото е най-често срещаната повреда при нея. В повечето случаи простата подмяна на дефектиралата горивна помпа с нова без основно почистване на резервоара е недостатъчна, тъй като след известно време ще бъде получена същата повреда. Също задължително правило е да се подменят предпазителите на помпата, когато се извършва нейната смяна, тъй като в противен случай новата част ще бъде поставена вече в една подложена на повишено напрежение система.

Правилният избор на помпата, която ще замени повредената също е много важен. Основно четири нива на налягане се използват в бензиновите помпи. Леките автомобили с карбуратор се захранват от помпи с много ниско налягане, които работят на около 20-40 kPa. Моноинжекционните системи работят с електрически помпи, в които горивото се подава с около 100-150 kPa. Системите, които са пълна инжекция, имат електрически горивни помпи, които работят на около 300-350 kPa. По-старите механични инжекционни системи изискват високо налягане към редовата помпа и е необходимо горивото да се подава с около 500-600 kPa. Обикновено дизеловите двигатели използват електрически помпи с ниско налягане, тъй като в тези системи помпата има задачата само да подаде горивото от резервара към гориво нагнетателната помпа.

Извършването на каква да е работа в горивоподаващата система на автомобила трябва да се осъществява само от квалифицирано лице, в съответствие с всички правила за безопасна работа и опазване на околната среда. Най-важните положения са:



*Преди да започнете каква да е работа се уверете, че към веригата на помпата не се подава напрежение, като разкачите кабелите на акумулатора;
*Задължително да се спазват указанията за поляритет, за да се предотврати повреждането на помпата;
*Винаги трябва да се осъществява почистване на резервара и маркучите, по които тече горивото - мръсотията е основния причинител на повреда за горивната помпа;
*Всяка подмяна на помпата трябва да е съпроводена с подмяна на стария филтър, в случай на предевяване на иск за рекламация, старата горивна помпа трябва да се представи със закупения при подмяната нов филтър;
*Външните горивни помпи винаги трябва да се монтират под нивото на резервоара - горивото трябва да навлиза в помпата под силата на собствената си тежест, в противен случай помпата прегрява;
*При монтаж на потопяеми горивни помпи непременно системата на края трябва да се обезвъздуши; това на практика става като помпата се включва за момент, докато горивото не потече от маркуча за обратна нафта - в този момент помпата се спира, а системата затваря в стандартното си положение;
*След завършване на монтажа задължително се извършва оглед за протечки; добра практика е преди да се пристъпи към демонтаж предварително да се поставят маркери на капаците, показващи нормалното им положение, така след сглобяването на системата с помоща на тези маркери, тя може да се върне в стандартното си положение;

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=aMRzujRDE8k" target="_blank">https://www.youtube.com/watch?v=aMRzujRDE8k</a>
Електронните системи на впръскване изискват подмяната на дефектиралата помпа да се извърши с друга, еднаква с оригиналната: трябва да бъде същия тип помпа, електродвигател, размер и дизайн на работното колело. Много често на пазара за авточасти се предлагат горивни помпи, които съществено се различават от оригинално монтираните, което създава проблем. Дизайна и модела на всяка една от електрическите горивни помпи на Airtex отговаря напълно на оригинално вградените помпи.
« Последна редакция: 21 Юни, 2016, 00:59:03 от Bogo® »


02 Април, 2023, 14:39:41
Отговор #1
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180

Електрическата горивна помпа на автомобил е устройство, което е отговорно за транспортирането на горивото от горивния резервоар към двигателя на автомобила. Това е необходимо, за да се осигури достатъчно количество гориво за работата на двигателя.


Обикновено електрическата горивна помпа е разположена в горивния резервоар, за да може да изпомпва горивото директно от него. Тя се захранва от електрическата система на автомобила и изпомпва горивото към двигателя чрез горивната линия.


Много автомобили използват вградена регулация на налягането на горивната помпа, за да поддържат постоянно налягане на горивото в горивната линия. Това е необходимо, за да се гарантира правилната работа на двигателя и да се избегнат проблеми с горивото, като например въздушни проблеми или недостатъчно налягане.


Електрическите горивни помпи на автомобили са обикновено доста надеждни и издържливи, но все пак могат да се повредят или да изгубят своята ефективност. Ако автомобилът ви има проблеми с горивната система, може да е необходимо да се провери електрическата горивна помпа и да се замени, ако е необходимо.
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum