Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Смяна на масло и маслен филтър на Mercedes  (Прочетена 23714 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

22 Февруари, 2011, 13:21:48
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180

За смяната на маслото на двигателя са ви нужни;
Ключ 13mm, маслен филтър, отверка и специален ключ за отвиване на масления филтър, ако е нужно и около 7-9 литра  синтетично моторно масло  (Mercedes Benz ви препоръчва Mobil1 0w40, което е много добро масло).
Уверете се в  качество на масления филтър, защото има опасност се разпадне. Използвайте оригинални Mercedes Benz филтри или OEM като Ман или Hengst.
Нужни са ви и няколко парцали за почистване в случай на разлив на масло и съд за източване на маслото.

За да източите старото масло от двигателя по-бързо е нужно двигателя да е топъл, затова ако е студен нека да поработи и да достигне работната си температура.
Уверете се, че колата е добре закрепена, дръпнете ръчната спирачка, ако е нужно да използвате  крик.


 

Отворете предния капак. Лостчето за отваряне на предния капак се намира от лявата страна на водача над ръчната.

Развийте маслен филтър с помощта ключ, ако е нужно.
Един съвет: не нужно масления филтър да се стяга с ключ, достатъчно е на ръка да го затегнете.

Издърпайте леко  масления филтър, но не го махайте веднага за да се изтече останалото масло.

Демонтиране защитната кора под двигателя.


Отвийте пробката на картера с 13mm ключ внимателно, защото маслото е много горещо!

Уверете се, че съда който се преготвили за старото масло може да побере най-малко 10 литра.
Поставе го. Оставете поне 10-15 минути да се източи добре старото масло и след това завиите пробката и монтираите защитната кора под двигателя.
Сега вече можете да премахнете маслени филтър. Може да се наложи да се обърне на филтъра напред-назад за да я свалите.
Време е да премахнете старият О-пръстен.











Повечето автомобили са с О-пръстени на масления филтър на самата  капачка. Така че ще е нужно да бъде подменен с нов  О-пръстен. Уверете се, че О-пръстена е правилно монтиран в леглото и не е усукан.
Сега е време да се поставите новия маслен филтър и да завиите капачката.

Стегнето го на ръка с малко повече сила.

Ако не сте завили пробката направете го сега! Не забравяйте да поставите пластмасовата защитна кора.
Започнете да наливате новото масло.
Запалете колата за около 15 секунди и е изключете. Това ще напълни масления филтър с масло и ще ви позволи да долейте още масло.
Това е! Препоръчително е да се сменя маслото на всеки 10 000 км.

Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum