Важна - полезна информация > Охладителна система
Пълнене на виско съединител на Mercedes Benz
(1/1)
M23J:
Често се случва след години работа виско съединителят да спре да зацепва, което може да доведе до прегряване и неприятни последици за двигателия. Причината е, че недостатъчно количество на силиконово масло (silicone oil) във виското, което се свива/разширява според температурата и управлява кога да зацепи виското. Ново виско е в порядъка на 200-300лв така че преди да изхвърлите старото може да пробвате да го допълните със силиконово масло.
Как изглежда виското и как се сваля може да видите в тази тема:
https://mercedes-bg.info/index.php?topic=598.0
Вече свалено изглежда така:
Почистете го хубаво и свалете пластината:
Махате металния пин и може да започнете допълването:
Хубаво е да загреете виското, за да се разпредели хубава маслото и да допълните до горе:
Слабяте по обратния ред:
Забележка:
Различните модели са с различни видове виско съединители. Някои са с различна пластина, други нямат дупка, откъдето да се допълва. В случай, че няма дупка съм виждал колеги в международните форуми, които пробиват малка дупка в корпуса на виското, пълнят и после я запушват.
Силиконовото масло трябва да е с вискозитет не повече от 10 000 CST. Аз лично си бях поръчал 7000, но така и не стигнах до пълненето .
Не забравяйте, че ако имате проблеми с виското най-добре е да го смените с ново, задължително марково иначе рискуватe двигателят ви да не работи в оптимална температура.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия