Важна - полезна информация > Охладителна система

Пълнене на виско съединител на Mercedes Benz

(1/1)

M23J:

Често се случва след години работа виско съединителят да спре да зацепва, което може да доведе до прегряване и неприятни последици за двигателия. Причината е, че недостатъчно количество на силиконово масло (silicone oil) във виското, което се свива/разширява според температурата и управлява кога да зацепи виското. Ново виско е в порядъка на 200-300лв така че преди да изхвърлите старото може да пробвате да го допълните със силиконово масло.
Как изглежда виското и как се сваля може да видите в тази тема:
https://mercedes-bg.info/index.php?topic=598.0

Вече свалено изглежда така:


Почистете го хубаво и свалете пластината:


Махате металния пин и може да започнете допълването:


Хубаво е да загреете виското, за да се разпредели хубава маслото и да допълните до горе:




Слабяте по обратния ред:






Забележка:
Различните модели са с различни видове виско съединители. Някои са с различна пластина, други нямат дупка, откъдето да се допълва. В случай, че няма дупка съм виждал колеги в международните форуми, които пробиват малка дупка в корпуса на виското, пълнят и после я запушват.
Силиконовото масло трябва да е с вискозитет не повече от 10 000 CST. Аз лично си бях поръчал 7000, но така и не стигнах до пълненето .

Не забравяйте, че ако имате проблеми с виското най-добре е да го смените с ново, задължително марково иначе рискуватe двигателят ви да не работи в оптимална температура.

Навигация

[0] Списък на темите

Премини на пълна версия