Важна - полезна информация > Охладителна система
Охладителна система на Mercedes
(1/1)
Bogo®:
Охладителна система използва течност и се състои от радиатор, разширително казанче, центробежна водна помпа и термостат.
ЗАБЕЛЕЖКА: В двигателите, произведени след септември 1989 г., се използва нов датчик за температурата на охлаждащата течностс четири извода, състоящ сеотдва независими един от друг датчика с еднакви електрически параметри, единият от които влиза в запалителната система, а другият - в инжекционната система.
Водна помпа
Водната помпа е разположена на дясната страна на цилиндровия блок. Задвижването на водната помпа на двигателите на автомобилите, произвеждани преди 1989 г., се осъществява чрез клиновиден ремък, а на тези, произведени след 1985 г. — чрез многоканален ремък, задвижващ и други спомагателни агрегати на двигателя.
Задвижващ клиновиден ремък на водната помпа
Натягането на клиновидния ремък, задвижващ водната помпа, се регулира чрез преместване на генератора.
Натягане на клиновидния ремък при измерване с помощта на приспособление "Крикит", кг:
• за нов ремък: 50;
• за употребяван ремък: 40-45.
Тип на ремъка: "Континентал" 9,5 1005La или "Дейко" 9,5 1000.
Натягането на ремъка се регулира автоматично чрез преместване на натягащата ропка
Многоканален ремък, задвижващ спомагателните агрегати
В двигателите 102, за да се осигури първоначално натягане на ремъка, трябва да се съвпаднат регулировъчния индекс и 7-ия белег (или 5-ия за автомобили без хидроу-силвател на кормилното управление) на на-тягащата ролка.
Вентилатор Двигател 102
Задвижването на вентилатора се осъществява чрез вала на водната помпа, а включването и изключването - от електромагнитен съединител, управляван от температурния датчик, или от термодинамичен съединител.
Електромагнитен съединител Температура, С°:
• на включване: 98-102;
• на изключване: 93-98. Разстояние между радиатора и вентилатора, мм:
• бензинови двигатели: 36;
• дизелови двигатели: 92. Разстояние в радиална посока между вентилатора и направляващия кожух, мм:
• във вертикална плоскост: 25;
• в хоризонтална плоскост: 20. Диаметър на вентилатора, мм: 380.
Двигател 103.942
Включването и изключването на вентилатора се извършва от вискозитетен съединител.
Диаметър на вентилатора, мм: 460. Брой перки: 6.
Разширително казанче
Налягане в охладителната система, кг/см?, не повече от: 1,0-1,2. Налягане за отваряне на клапана на проб-ката кг/смг:
• при всмукване: 0,1;
• при изпускане:
• двигател 103.942:1,0 ^' ;
• двигатели 102:
• клапан с означение "100": 1,0 '„', /
• клапан с означение "120": 1,0 „,/*0 -0''
* Числителят показва стойността за нов клапан, а знаменателят - за употребяван.
Термостат
Температура на началото на отваряне на основния клапан: 87°С. Температура на пъпно отваряне на основния кпаран: 102°С.
Ход на основния клапан при температура 102°С - не по-мапко от 8 мм.
Радиатор
Радиаторът е алуминиев, с хоризонтални тръби.
Охлаждаща течност
Обем на охладителната система, л: 8,5. Използвана охлаждаща течност: смес от вода и антифриз, препоръчван от фирма "Мерцедес-Бенц" (при температура до 30°С). Периодичност на смяна: на всеки три години експлоатация.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия