Важна - полезна информация > Охладителна система
Смазочна система на двигател 103.942 Mercedes
(1/1)
Bogo®:
Смазочната система под въздействието на налягането, създавано от зъбна маслена помпа с верижно задвижване от коляновия вал, осигурява смазването на основните и мотовилковите шийки на коляновия вал, на горните глави на мотовилката и на буталните болтове.
Маслото постъпва в опорите на разпределителния вал и хидравличните тласкачи по отделна магистрала. Автоматичното регулиране на луфта на клапаните се осъществява за сметка на налягането на маслото, подавано към тласкачите. Налягане на маслото на загрял двигател, кг/смг:
• на празен ход, не по-малко от: 0,3;
• при 3000 об/мин, не по-малко от: 3,0.
Налягане за отваряне на редукционния клапан, кг/см2: 4,7-5,3. Диференциално налягане на пропускателния клапан на масления филтър: 2,0.
Маслен филтър
Разглобяем филтър със сменяем филтриращ елемент, монтиран в задната част на цилиндровия блок.
Марка и тип на филтриращия елемент: "MAN" W 719/33.
Двигателно масло
Обем на смазочната система, л:
• при първоначално зареждане: 7,0;
• при смяна на маслото: 6,0 (включително 1,0 във филтъра).
Разлика между означенията "mini" и "maxi" на маслоизмервателната щека. л: 1.5. Използвано масло: SAE15 W 40 или 15 W 50.
Периодичност на смяна: на всеки 10 хил. км пробег или не по-рядко от 2 пъти годишно
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия