Мерцедес седани > W124

M102 - смяна на потенциометъра на дебитомера

<< < (2/2)

Nikolay_9212:
Здравейте! Имам Mercedes-Benz 300CE-24V и от преди няколко дена имам проблем с тая клапа на дебитомера от снимка 7 на колегата по-горе.Та проблема е ,че се е появил ,някакъв лек луфт и от там се чува един звук ,като бълбукане и от там стана така, че трудно паля ,гасна ,като намаля от висока скорост към по ниска.Ако ,можете да ми помогнете ,как да реша този проблем ще съм много благодарен.Благодаря !

curi:
колега искам малко помощ,по ел.инсталацията.от къде мога да я получа?благодаря

Nasakoto:

--- Цитат на: Nikolay_9212 в  15 Декември, 2014, 23:48:32 ---Здравейте! Имам Mercedes-Benz 300CE-24V и от преди няколко дена имам проблем с тая клапа на дебитомера от снимка 7 на колегата по-горе.Та проблема е ,че се е появил ,някакъв лек луфт и от там се чува един звук ,като бълбукане и от там стана така, че трудно паля ,гасна ,като намаля от висока скорост към по ниска.Ако ,можете да ми помогнете ,как да реша този проблем ще съм много благодарен.Благодаря !

--- Край на цитат ---

Привет !

Къде точно е луфтът? В оста , в която лагерува клапата, или в централния стержен (буталото) на инжекциона? Както го описваш (трудно палене, гаснене на празен ход при загрял двигател), ми се струва, че имаш проблем с преобогатяване на сместа, от което пък следва с голяма вероятност, че луфта е в буталото на инжекциона.

Да, обаче... този проблем не се проявява изведнъж - по-скоро описанието му би звучало "за около година почна да пали все по-трудно, чат-пат да гасне по кръстовищата, и постепенно и прогресивно се влошава".

Още нещо: ако наистина ти шурти/капе бензин от стержена поради луфт, сутрин на студено ще пали от четвърт, а като загрее - ще пали трудно.

Най - лесното решение според мен - опознавателен тур по автоморгите, с надежда да намериш същия двигател със същият инжекцион. Отварял съм един такъв инжекцион за 4 цилиндров двигател... не бих се наел да ремонтирам, още по-малко да настройвам такова нещо.

Сетих се още нещо: в какво състояние ти е седмата дюза (тази, която ти обогатява сместа за около 30-тина секунди сутрин след палене на студен двигател)? Тя се управлява от едно т.нар. "термореле за време" - ако то е залепнало, 7-мата дюза винаги ще работи - все едно колата ти винаги да е на смукач. Това можеш да го провериш сравнително лесно - един мултицет върху изводите на дюзата. На студен двигател трябва да има 12-14 волта за около 30 секунди до една минута след палене, след това трябва да изчезне, а на горещ - въобще не трябва да има напрежение.

От мен - толкова. Всичко гореописано са предположения и стрелба напосоки, и имай в предвид, че не съм автомонтьор, така че е възможно всичките ми предположения да са грешни, и проблемът да е на съвсем друго място (регулатора на налягането, примерно...).

 beer

Навигация

[0] Списък на темите

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия