Важна - полезна информация > Устройство и работа на климатичната система
Малко инфо за климатичната система при автомобилите
(1/1)
Bogo®:
Компресорите се различават по устройство, но всички изпълняват едни и същи функции: изпомпване на фреона от системата и повишаване на налягането и температурата му. Всички компресори се задвижват посредством ремък от коляновия вал, като това отнема средно 7-11kW (10-15к.с) от мощността на двигателя. Има три основни типа компресори: бутален тип, роторен лопатков тип и спирален тип. Течен фреон не може да бъде допуснат в компресора, ако в компресора постъпи течност той няма да може да изпълнява функциите си и ще се повреди. В климатичните системи с редуцир вентил температурата на газообразния фреон, излизащ от изпарителя, е достатъчно висока за да е сигурно, че не е останала течност. Всяка течност постъпила в изпарителя се превръща в пара, преди да достигне изхода на изпарителя.
Всички компресори се нуждаят от някакъв вид смазване и то се осигурява от присъствието на масло в системата (маслото циркулира заедно с фреона). Без масло компресорът ще блокира. Типът масло, който се използва зависи от типа фреон в системата. Съществуват няколко различни класа масло за различните компресори, като винаги трябва да се използва указаното от производителя масло за да се избегнат проблеми. На кратко R12 системите използват минерално масло, а R134a системите използват синтетично масло. Използването на грешния тип масло скапва компресора!
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия