Важна - полезна информация > Полезни съвети и подобрения

Модификация на термостат

(1/1)

M23J:

Идеята е, че при някои бенцове, особено по-старите, дори при изправна охладителна система пак държат висока работна температура. Човекът е направил доста проста модификация на термостата - пробил е няколко дупки така че да минава свободно охлаждащата течност - и въпреки че изглежда доста първобитно твърди, че след модификацията работната температура влиза в нормалните граници 82-90 градуса.
На снимката са 5 дупки, но това е за климата в Атланта и авторът препоръчва 2-3 дупки за по-студен климат.



Тази модификация се пропоръчва като крайна мярка, ако при изправна система (след промивка на системата, изправни датчици, работищо виско / ел. перка и т.н.) автомобилът продължава да работи на висока температура. За пример бяха дали 300D от '84, които след тази процедура е заработил нормално.
Страничният ефект е, че първоначално загрява по-бавно. За мен лично е по-удачен вариант отколкото постоянно зацепено виско, което скъсява живота на водната помпа и криви перките.
Друг вариант е просто да се намери термостат, който започва да отваря по-рано.

Vladek:
На оригиналният има ...дупка със съчма(като клапанче) помага за бързото обезвъздушаване и винаги пропуска по малко антифризче

mercedes-bg.info:
Модификацията на термостата е процес, при който се извършват промени в стандартната конфигурация или функционалност на термостата в системата за охлаждане на двигателя. Термостатът е устройство, което регулира температурата на охлаждащата течност и контролира циркулацията й в двигателната система.

Една от най-честите модификации на термостата е замяната му с термостат с по-ниска или по-висока температурна отваряща точка. Това може да се направи с цел оптимизиране на работата на двигателя в зависимост от специфични изисквания или предпочитания. Например, поставянето на термостат с по-ниска отваряща точка може да помогне за по-бързото достигане на оптимална работна температура на двигателя, което може да бъде полезно при състезателни приложения или при употреба в условия с ниски температури.

Друга модификация на термостата включва използването на термостати с различна конструкция или материали, които могат да осигурят по-добра надеждност или по-прецизно контролиране на температурата.

Важно е да се отбележи, че модификацията на термостата може да има влияние върху работата на двигателя и системата за охлаждане. Преди да се извърши такава модификация, е препоръчително да се консултирате с професионалист или механик с опит в областта на автомобилите, за да се уверите, че модификацията ще бъде подходяща за конкретния двигател и приложение.

Навигация

[0] Списък на темите

Премини на пълна версия