Важна - полезна информация > Устройства и работа на двигателя

Коляно-мотовилков механизъм на Мерцедес Бенц

(1/1)

Bogo®:

Бутала

Буталата са с плоско дъно, изработени от алуминиева сплав. В двигателите 102.962 КЕ се използват бутала от алуминиева сплав с изпъкнало дъно. Маркировка: на дъното на буталото има означение за диаметъра на буталото, стрелка за ориентиране на буталото при поставянето му в цилиндъра, която трябва да сочи към задвижването на разпределителния вал.
От септември 1989 г. при двигателите 103.942 дъното на буталото е с променена конструкция. Тези бутала могат да се използват само в двигатели със съответната цилиндрова глава.


Характеристики
Обща височина на буталото (двигател 102.962 КЕ), мм: 71,45. Хлабина между буталото и цилиндъра, мм: •номинален: 0,016-0,040;
•   пределно допустим: 0,10.
Разлика в масите на буталата (двигател 102), г: 49 (не повече от 109). Наддаване на буталата, мм:
•   номинално: 0,60 - 1,00 (означения 24,31 или 27,34);
•   ремонтен размер: 0,30 - 0,70 (означения 25,32 или 26,33 или 28,35 ипи 29,36).

Бутални болтове
Буталният болт е изработен от стомана, шлайфан е, свободно се върти в горната глава на мотовилката и в ушите на буталото. Палецът се придържа от фиксиращи пръстени срещу осово преместване.



Бутални пръстени
На външната повърхност на буталото са направени три канала за монтиране на пръстените. Положение при сглобяване: означение "Тор" трябва да бъде насочено нагоре.
В двигателите 102.962 КЕ могат да се използват бутални пръстени на фирма "Gotze" или TRW.

Навигация

[0] Списък на темите

Премини на пълна версия