Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Проверка на техническото състояние и ремонт на двигателя на Mercedes  (Прочетена 11407 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

25 Февруари, 2011, 14:09:27
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180

•   Проверете размера и състоянието на коляновия вал.
•   Проверете състоянието на черупките на основните лагери. Ако ще ги използвате повторно, нанесете върху тях означения в съответствие с номерацията на цилиндрите.
•   Проверете състоянието и диаметъра на уплътнителната сърцевина на болтовете на капаците на мотовилките и, ако е необходимо, ги сменете.
•   Проверете контакта на капаците с мото вилките. Поставете капака на мотовилката на болта в хоризонтално положение, дока то опре в мотовилката и проверете дали капакът се движи. Ако се движи, сменете мотовилката.
Проверете външния диаметър на буталото, състоянието на буталата и буталните пръстени. Проверею състояние го на буталния болт и отвора на болта в буталото. На двигателите, произведени спед 1984 г., про верете хлабината между мотовилката и буталото.
•   Проверете състоянието на болтовете, закрепващи маховика.
•   Смажете с двигателно масло черупките на основните лагери и ги монтирайте в капаците на лагерите. Поставете коляновия вал в основните лагери. Монтирайте капаците на основните лагери.
•   Затегнете болтовете, закрепващи капаците на основните лагери.
•   Проверете осовия свободен ход на коляновия вал. Ако той надвишава нормалната стойност, сменете ограничителните полупръстени в гнездата на средния основен лагер (вж. илюстрацията)



Маркировка на капаците на мотовилките и основните лагери

Сглобете буталата с мотовилките, смажете черупките с двигателно масло и ги монтирайте в мотовилките и капаците на мотовилките. Белегът върху капака на мотовилката трябва да бъде насочен към всмукателния колектор, а стрелката на дъното на буталою - към задвижването на разпределителния вал. • Разположете ключалките на буталниic пръстени така, че да не са по оста на дви-I ателя и да не са перпендикулярни на оста.


Проверка на контакта на капака с мотовилката: капака на мотовилката, поставен хоризонтално на болта, докато опре в мотовилката, не трябвала се движи.


Монтаж на капака на средния основен лагер с ограничителните полупрьстени

Тефлоновата направляваща втулка на пружината на маслосъбиращия пръстен (сегмент) трябва да бъде над ключалката на пръстена.
• С помощта на приспособление за свиване на буталните пръстени носовете буталата с мотовилките в цилиндрите. Поставете капаците на мотовилките затегнете закрепващите ги болтове.



Монтаж на буталата в цилиндрите

Стрелката на дъното на бутаното трябва да бъде насочена към задвижването на
разпределителния вал X - маркировка на класа на диаметъра на цилиндрите и буталата

• Проверете наддаването на буталата в ГМТ над плоскостта на цилиндровия блок.

•   Поставете държача на задния уплътнител на фланеца на коляновия вал.
•   Поставете уплътнителя на приспособление 102 589 00 43 00 и го набийте в държача (като резервна част се доставя уплътнител с опорно ръбче, изместено с 3 мм към двигателя, за да се избегне набиването на уплътнителя в предишния канал на задния фланец на коляновия вал).
•   Поставете зъбното колело на коляновия вал, като насочите шийката му в монтажното улейче.

Двигатели 102

•   Монтирайте задвижващата вложка на маслената помпа.
•   Монтирайте междинния вал с ограничителния полупръстен.
•   Завийте фиксиращия болт.
•   Монтирайте датчик-разпределителя на запалването.

Двигател 103.942

•   Монтирайте маслената помпа.
•   Монтирайте веригата, задвижваща маслената помпа


Детайли на коляно-мотовилковия механизъм А - 4-цилиндров двигател; В - 6-цилиндров двигател
1 - колянов вал; 2 - черупки на основните лагери; 3 - ограничителни полупръстени за регулиране на осовия ход на коляновия вал; А -шпонка; 5 - зъбно колело на коляновия вал; 6 - предавателна шайба на коляновия вал; 7 - главина на предавателната шайба; 8 -фланец; 9 - болт, закрепващ капака на мотовилката; 10 - центриращ лагер на първичния вал на скоростната кутия; 11 - венец на маховика; 12 - маховик на двигател на автомобил с автоматична скоростна кутия; 13- маховик на двигател на автомобил с механична скоростна кутия; 11 - черупка на долната глава на мотовилката; 15 - мотовилка; 16 - втулка на горната глава на мотовилката; 17-бутален болт; 18 - фиксиращ пръстен; 19 - бутало; 20 - маслосъбирачелен пръстен; 21 - долен уплътнителен пръстен; 22 - горен уппъ тнителен пръстен



Проверка на наддаването на буталата над плоскостта на цилиндровия блок


Затягане на болтовете, закрепващи капаците на мотовилките, с приспособление за проверка на ъгъла на затягане.



Монтаж на приспособлението за набиване на предния маншетен уплътнител на коляновия вал

•   Монтирайте натягащото устройство на веригата.

Двигатели на всички модели

•   Монтирайте подложката на тласкача на натягащото устройство.
•   Поставете разпределителната верига.
•   Монтирайте долната направляваща втулка на разпределителната верига.
•   Монтирайте държача на предния шншетен уплътнител на коляновия вал.
•   Монтирайте капака на разпределителния механизъм с ново уплътнение (обърнете внимание на различната дължина на закрепващите болтове)
•   На двигатели 102 завийте болтовете, закрепващи маслоприемника на маслената помпа към втория основен лагер.
•   С помощта на дорник 102
589 000 14 00 набийте нов преден уплътнител на коляновия вал.
•   Поставете шпонката в канала на коляновия вал.
•   Монтирайте главината на предавателната шайба на коляновия вал.
•   Монтирайте картера на двигателя.

Блокирайте маховика с фиксатора и затегнете болта, закрепващ предавателната шайба, като предварително поставите три шайби.
•   Поставете предавателната шайба на главината.
•   Завъртете коляновия вал така, че буталото на първи цилиндър да застане в ГМТ.
•   Монтирайте цилиндровата глава.
•   Монтирайте натягащото устройство на разпределителната верига.
•   Монтирайте масления филтър, датчик-разпределигелн на запалването. 1енерато-ра, помпаш на хидроусилвателя на кормилното управление, стартера, всмукателния и изпускателния колектори на двигателя.
   

Монтажно положение на задния уплътнител на коляновия вал
А - фабрично; В - при ремонт

Монтиране на лагера на първичния вал на скоростната кутия на двигател 102
I   маховик; 2 - колянов вал: 3 - лагер; А - опорна вложка

« Последна редакция: 26 Февруари, 2011, 23:05:06 от @Bogo »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum